Thursday, January 28, 2010

'အ'သံုးလံုး အဆင့္တြင္သာ ေရာင့္ရဲေနရသည့္ သွ်မ္းစာေပ သင္ၾကားခြင့္( မူဆယ္ၿမိဳ႕ သွ်မ္းစာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ ဥကၠဌႏွင့္ အင္တာဗ်ဴး)

သွ်မ္းသံေတာ္ဆင့္
http://www.mongloi.org/burmese/2008-08-03-16-07-27/2008-08-03-16-05-20/662-2010-01-27-03-16-08.html
ေမး - မူဆယ္ၿမိဳ႕နယ္ သွ်မ္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ရဲ႕အေျခအေန အရင္ဆံုး မိတ္ဆက္ေပးပါလား

ေျဖ - သွ်မ္းစာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈက စတင္ဖြဲ႔စည္းတာက ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ကတည္းကစခဲ့ၿပီဗ် က်ေႏွာ္က ၁၄ ေယာက္ေျမာက္ ဥကၠဌေပါ႔ အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ဝင္ ၃၃ ဦးနဲ႔ဖြဲ႔စည္းထားပါတယ္ လုပ္ငန္းကေတာ့ ႏွစ္စဥ္ေတာ့ သွ်မ္း အ သံုးလံုးသင္တန္းေတြ ပို႔ခ်ေပးတယ္ ရပ္ကြက္ထဲမွာေရာ ၿမိဳ႕နယ္တြင္းက ေက်းရြာေတြမွာေရာ တစ္ခါတေလ ၿမိဳ႕ရဲ႕အေပၚပိုင္းမွာေက်းရြာေတြမွာ သြားပို႔ခ်တယ္ ႀကံဳရင္ႀကံဳသလိုေပါ႔ ပံုမွန္ေတာ့မရိွဘူးဗ် တစ္ႏွစ္ကို တစ္ခါ တေလလည္း တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါတေလလည္း ႏွစ္ႀကိမ္ အနည္းဆံုးေတာ့ တစ္ႀကိမ္ေတာ့ျဖစ္တယ္ဗ် တျခားေဒသ ေတြ မွာေတာ့ သူမ်ားအကူအညီေတာင္းရင္ သင္တန္းဆရာေတြပို႔ေပးပါတယ္ ခင္ဗ် ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂ဝဝဝ ဝန္းက်င္မွာ ေတာ့ ဗန္းေမာ္ဘက္မွာ သင္တန္းဖြင့္ေတာ့ က်ေႏွာ္တို႔ဆီက သင္တန္းဆရာေတြပို႔ေပးတယ္ ခင္ဗ်။

ေမး - ဗမာစာေရးဆရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက မူဆယ္မွာ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြလုပ္ေနတာ သိရေတာ့ သွ်မ္း စာေပနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေဟာေျပာပြဲလုပ္တာတို႔ သတင္းစာ ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္း စာအုပ္ထုတ္ေဝႏိူင္တဲ့ အေျခအေန ဘယ္လိုရိွလဲ ခင္ဗ်

ေျဖ - ၿပီးခဲ့တဲ့လတုန္းက လုပ္တဲ့ စာေပေဟာေျပာပြဲမွာေတာ့ က်ေႏွာ္တို႔ကို ဖိတ္တယ္ သြားတက္ပါတယ္ မေန႔ က လုပ္တဲ့ဟာက်ေတာ့ က်ေႏွာ္တို႔လည္း ဖိတ္စာမရလို႔ မတက္ျဖစ္ဘူး ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ အမိအဖ ေက်းဇူးဆိုၿပီးေပးထား တယ္ ေက်ာင္းသားေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သြားတာေတြ႔တယ္ဗ် သွ်မ္းစာေပနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ထုတ္ေဝပိုင္ခြင့္က ေတာ့ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ မေမးမိဘူး ၿပီးခဲ့တဲ့ က်ေႏွာ့္အရင္ ဥကၠဌ လက္ထက္က မူဆယ္ၿမိဳ႕သမိုင္း အက်ဥ္းဆိုၿပီးေတာ့ ထုတ္ခဲ့ဘူးပါတယ္ ေရာင္းဖို႔လည္းမဟုတ္ေတာ့ ဒီအတိုင္း ထုတ္ျဖစ္ပါတယ္ စာအုပ္ထြက္ လာေတာ့အဲဒီစာအုပ္ဘယ္လို ထုတ္သလဲ ေခၚေမးတာေတာ့ရိွတယ္ခင္ဗ် ေရာင္းဖို႔မဟုတ္ေတာ့ ဒီအတိုင္းပဲ ၿပီး သြားတယ္က်န္တဲ့လက္ကမ္းစာေစာင္ ေတြ အနည္းအက်ဥ္းေတာ့ရိွတယ္ ကဗ်ာတို႔ဘာတို႔က်ေတာ့ အ သံုးလံုးသင္တန္းမွာပဲဆိုေတာ့ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မရိွဘူး

ေမး - သွ်မ္းစာေပကို ကေလးငယ္ေလးေတြကို သင္ၾကားေပးပါသလား

ေျဖ - ကေလးေရာလူႀကီးေရာ တစ္ၿပိဳင္တည္းသင္တာပဲ ဆက္ရွင္ ခြဲၿပီးေတာ့ ကေလးဆိုလည္း ကေလးအတန္းခြဲ အလိုက္ေပါ႔ ရြာေတြဆင္းၿပီးသင္တယ္ ၿမိဳ႕ေပၚမွာလည္း ရပ္ကြက္အလိုက္ဆင္းၿပီး သင္တယ္ အတန္းက်ေတာ့ သူ
တို႔ မွီရင္မွီသလိုေလ သင္တန္းစဖြင့္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အရင္ေရာထားလိုက္တယ္ အဲလိုေရာၿပီးေတာ့ စာအရင္သင္ ၾကည့္တာေပါ႔ လိုက္ႏိူင္တဲ့လူေတြကို သတ္သတ္ခြဲတယ္ မလိုက္ႏိုင္တဲ့လူေတြကို သတ္သတ္ထားတယ္ အဲလိုခြဲ သင္တယ္ကေလးဆိုရင္ လည္း စာလိုက္ႏိူင္ရင္ လူႀကီးနဲ႔ေရာသင္တယ္ လူႀကီးေတြဆိုလည္း ဘာမွ အေထာက္ အကူမရိွေသးဘူးဆိုရင္ကေလးနဲ႔ ေရာသင္ေပးတယ္ အတန္းရယ္လို႔ သတ္မွတ္ထားတာ မရိွပါဘူး အ သံုးလံုး ေက်ရံုပဲေရာ

ေမး - ျပဌာန္းခ်က္စာအုပ္နဲ႔ သင္ၾကားတဲ့အထဲမွာ သွ်မ္းလူမ်ိဳးေတြရဲ႕ သမိုင္းေတြသင္ၾကားခြင့္ရိွလား

ေျဖ - သွ်မ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈ႔အဖြဲ႔ ဗဟိုကေပးတဲ့ျပဌာန္းခ်က္နဲ႔ပဲသင္တယ္ အ သံုးလံုးေက်ဆိုေတာ့ သမိုင္းေတြဘာေတြ ေတာ့မသင္ဘူးခင္ဗ် အတန္းပညာမရိွေတာ့ ခက္ဆစ္ပဲသင္တာကိုး အေျခခံပဲ သင္တာ ဆိုေတာ့ လူႀကီးေတြလည္း အေျခခံသင္ခ်င္တဲ့သူေတြပဲလာသင္တယ္ တတ္ၿပီဆိုရင္ေတာ့ အ သံုးလံုးေက် သင္ တန္း လာ မတက္ေတာ့ဘူးေပါ႔ စာတင္တဲ့အခါမွာ အ သံုးလံုးေက်သင္တန္းအတြက္ပဲ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းရ တာ အဲလို

ေမး - သွ်မ္းျပည္ထဲမွာ သွ်မ္းစာသင္ေက်ာင္းေတြ ဖြင့္ခြင့္ေရာရိွလား

ေျဖ - က်ေႏွာ္တို႔ဒီဘက္အပိုင္းမွာေတာ့ ေက်ာင္းဖြင့္တာမေတြ႔ေသးဘူးဗ် မရိွဘူးဗ် ရပ္ကြက္မွာဆိုရင္ ဘံုပိုင္ ဇရပ္ ေတြရိွတာေပါ႔ အဲမွာပဲစုေပါင္းၿပီးေတာ့ သင္တယ္ ရပ္ကြက္ေတြမွာလည္း သာေရးနာေရးလုပ္ဖို႔ဇရပ္ေတြရိွ တယ္ အဲမွာစုၿပီးမွပဲသင္တာေပါ႔ ေက်ာင္းေဆာက္ပိုင္ခြင့္ကေတာ့ တင္ၾကည့္မွပဲ သိမယ္ထင္တယ္ က်ေႏွာ္ေတာ့တစ္ခါမွ မတင္ၾကည့္ဖူး ေသးဘူး အာဏာပိုင္ေတြကေတာ့ ပိတ္ပင္တာေတာ့မရိွဘူး တကယ္လို႔လုပ္တယ္ဆိုရင္လည္း ပံုမွန္စာတင္ၿပီး လုပ္တာပဲေလ သင္ၾကားတဲ့အပိုင္းမွာ စိတ္အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေတာ့ မရိွပါဘူး

ေမး - သွ်မ္းယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေရာ ဘာေတြလုပ္ေဆာင္ေနလဲဗ်

ေျဖ - အႀကီးအက်ယ္လုပ္တာေတာ့ သွ်မ္းႏွစ္သစ္ကူးေပါ႔ သွ်မ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈကပဲ ကမကထ ျပဳၿပီးေတာ့
က်င္းပတာေပါ႔ ရပ္ကြက္ျပည္သူေတြ လူႀကီးေတြ ရယက ေတြအကုန္လံုး ဆံုးျဖတ္ၿပီးေတာ့လုပ္ၾကတာပဲေလ အမာခံကေတာ့ သွ်မ္းယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔က ကမကထ လုပ္တာေပါ႔ က်န္တဲ့ဟာေတြကေတာ့သူ႔အပိုင္းနဲ႔သူေပါ႔ ေလ သႀကၤန္ပြဲလိုဟာမ်ိဳးေတြ ေဘးကေနပဲပံ့ပိုးေပးပါတယ္

ေမး - ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဝတ္စားဆင္ယင္ ထံုးဖြဲ႔မႈေတြ အိမ္ေထာင္ျပဳခြင့္ေတြမွာေရာ လြတ္လပ္မႈ ရိွပါသလား

ေျဖ - လြတ္လြတ္လပ္လပ္ရိွပါတယ္ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကပဲ မူဆယ္တစ္ခြင္မွာေပါ႔ေလ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ပြဲေတြလည္း တစ္သမတ္တည္း ျဖစ္ေအာင္ ဆိုၿပီးေတာ့ သံုးေလးဖြဲ႔ေပါ႔ေလ အဖြဲ႔သဘာပတိေတြပါတယ္ သာသနာအဖြဲ႔ေတြပါ
တယ္ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔လည္းပါတယ္ က်ေႏွာ္တို႔စုေပါင္းၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္ခဲ့တာ စာအုပ္တစ္အုပ္ေတာ့ ထြက္ ထား ပါတယ္ မဂၤလာေဆာင္ရင္ ဘယ္အခ်က္ေတြ လိုက္နာရမယ္ဆိုၿပီးေတာ့ေပါ႔ေနာ မဂၤလာေဆာင္တဲ့အခ်ိန္မွာသွ်မ္းရိုးရာဝတ္စံု ဝတ္ရမယ္ေပါ႔ေလ ေတာင္းရမ္းတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ငွက္ေပ်ာ ဘယ္ႏွစ္ဖီးပါမယ္ လက္ဖက္ထုတ္ဆန္ေတြ ဘယ္လို ပါမယ္ သွ်မ္းရိုးရာ ျပသာဒ္ ေတြလုပ္တာ အားလံုး တစ္သမတ္တည္းလုပ္ရေအာင္ သတ္မွတ္ လိုက္တယ္ အသက္ ၅ဝ နဲ႔ ရဝ ၾကားဆိုရင္ ၅ ေဆာင္လုပ္ရမယ္ ရဝ အထက္ ၉ဝ တို႔ဆိုရင္ ရ ေဆာင္လုပ္ရမယ္ဒီအပိုင္းေလးေတြ ေပါ႔ဗ်ာမဂၤလာေဆာင္ ဆိုရက္လည္း တခ်ိဳ႕က ငွက္ေပ်ာယူတယ္ တခ်ိဳ႕က မႈန္႔ကြ်တ္ ယူတယ္ အဲလိုမျဖစ္ရေအာင္လို႔ပါ

ေမး - ဗမာစာနဲ႔စကားက ရံုးသံုးဘာသာအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေတာ့ တိုင္းရင္းသားစာေပေတြက အသံုးမဝင္ဘူး
ျဖစ္ေနတယ္ဗ် အဲေတာ့ သွ်မ္းဘာသာစကား စာေပ ယဥ္ေက်းမႈ ရဲ႕ အလားအလာေတြေရာ ဘယ္လိုျမင္မိလဲဗ်

ေျဖ - က်ေႏွာ္ငယ္ငယ္တုန္းက ဆိုရင္ ေက်ာင္းထဲမွာ ဒုတိယအတန္းအထိကို သွ်မ္းစာသင္ခဲ့ရတယ္ အခု က်ေႏွာ္တို႔ ကေလးေတြက်ေတာ့ ေက်ာင္းမွာမသင္ရေတာ့ဘူး က်ေႏွာ့္ဆႏၵေပါ႔ေလ ျဖစ္ခ်င္တာကေတာ့ ေက်ာင္းမွာသင္ရင္ ေတာ့ အခုလို မပင္ပန္းရေတာ့ဘူး ေပါ႔ဗ်ာ ႏွစ္တိုင္းႏွစ္တိုင္း ရပ္ကြက္ေတြဆင္းၿပီးေတာ့ အ သံုးလံုး သင္တန္းဆင္းေပးေနရတာ ေက်ာင္းမွာသင္ရရင္ေတာ့ အဆင္အေျပဆံုးေပါ႔ဗ်ာ အဲဒါေတာ့ က်ေႏွာ့္ရဲ႕ ဆႏၵပါ မူဆယ္တခြင္ ေရြလီတခြင္ေပါ႔ေလ ထံုးေမာဝ္ ေပါ႔ေနာ္အသက္ႀကီးေတြလည္း အခုထိ ဗမာစကားမတတ္ေသးတာ လည္း ရိွတယ္ ဒီဘက္အပိုင္းေတာ့ စိုးရိမ္စရာမရိွေသးဘူးဗ် ကာလ အပိုင္းအျခား တစ္ခုအထိေတာ့ မစိုးရိမ္ရ ေသးဘူးေပါ႔


ေမး - ကခ်င္ျပည္နယ္နဲ႔ အျခားေနရာေတြမွာရိွတဲ့ သွ်မ္းလူမ်ိဳးေတြဟာ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔တိမ္ေကာေပ်ာက္ကြယ္
လာတာေတြ႔ရေတာ့ သွ်မ္းစာေပနဲ႔ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔အေနနဲ႔ တျခားေဒသေတြမွာေရာ လုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ အေန
အထားရိွပါ သလားခင္ဗ်

ေျဖ - က်ေႏွာ္တို႔လည္း လက္လွမ္းမီ သေလာက္ေပါ႔ေနာ္ ခါတိုင္းဆို ဒီမိုးကုတ္ဘက္မွာေရာ အလယ္ပိုင္းဘက္
မွာေရာေပါ႔ေနာ္ တကၠသိုလ္မ်ား သွ်မ္းစာေပယဥ္ေက်းမႈေပါ႔ေနာ သွ်မ္း အ သံုးလံုးသင္တန္းေတြ သြားသင္ေပး
တယ္ခင္ဗ် သင္တန္းဆရာေတြလိုတယ္ဆိုရင္ နယ္ေတြကိုေတာင္းရင္ က်ေႏွာ္တို႔လည္းေပးတယ္ အခု ၃ ၊ ၄ ႏွစ္အပိုင္းေတာ့ နယ္ေဝးေတြက မပို႔ျဖစ္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္ ဟိုမွာလည္း အစီအစဥ္က မရိွဘူးျဖစ္ေနတယ္ေလ

ေမး - ထပ္ေျပာစရာမ်ားရိွေသးလားဗ်

က်ေႏွာ္တို႔က ႏိုင္ငံေရးလည္းမလုပ္တတ္ဘူး ကြ်မ္းလည္းမကြ်မ္းက်င္ဘူး သွ်မ္းစာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈ အတြက္ပဲ ေဇာက္ခ် ေဆာင္ရြက္မယ္ ကိုယ္မကြ်မ္းက်င္တဲ့အပိုင္းကိုေတာ့ မလုပ္ေတာ့ဘူးဗ် ဒီမွာကေတာ့ ပေလာင္ ကခ်င္သွ်မ္း ရိွမွာေပါ႔ တိုင္းရင္းသားအခ်င္းခ်င္းေတာ့ သဟဇာတျဖစ္ပါတယ္ မူဆယ္က စီးပြားေရးဘက္ပဲ လံုးပန္း ၾကေတာ့ေလ ဒီအပိုင္းမွာ ပဋိပကၡ မရိွၾကဘူးဗ် ၂ဝ၁ဝ ဟိုဘက္ပိုင္း ႏိုင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲ ရိွရင္ေတာ့ ဘယ္လိုလာမလဲဆိုတာ အေျပာင္းအလဲ ကိုပဲေစာင့္ေနတာေပါ႔ဗ်ာ ရင္ေတာ့ေလးမိတာေပါ႔ဗ်ာ ျပည္သူတစ္ေယာက္အ ေနနဲ႔ ကံကိုပဲ ကိုယ့္ဘက္ကို ျမႇားဦးလွည့္ပါေစ လို႔ပဲ ဆုေတာင္းေနရတာေပါ႔
Last Updated ( ဗုဒၶဟူးေန႕၊ 27 ဇန္န၀ါရီ 2010 )

0 comments: