၀စ္ကိုဆင္ျမိဳ႕ေတာ္ေနရာမွာ ေထာင္ေသာင္းမ်ားစြာေသာ ေက်ာင္း ဆရာမ်ား၊ သူနာျပဳမ်ား၊ မီးသတ္ဌာန အဖြဲ႔၀င္မ်ားနဲ႔ အျခားေသာ အစိုးရ ၀န္ထမ္းမ်ားစြာဟာ စခန္းခ်လ်က္ ရွိေနၾကတယ္။ ရီပတ္ဘလစ္ကန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး စေကာ့ေ၀ါလ္ကာရဲ႕ ၀န္ထမ္းလစာ ေလ်ာ့ခ်ျပီး ပင္စင္နဲ႔ က်န္းမာေရး ခံစားခြင့္ေတြမွာ ပိုမုိ ထည့္၀င္ေစမယ့္ အစီအစဥ္ကို ဆန္႔က်င္ ဆႏၵျပၾကတာပါ။ ၀န္ထမ္းမ်ားရဲ႕ အသံနဲ႔ စုေပါင္းေတာင္းဆိုခြင့္ လႈပ္ရွားမႈကို ကန္႔သတ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မွာကို မၾကိဳက္ၾကဘူး။ ရီပတ္ဘလစ္ကန္ေတြဟာ ျပည္နယ္ ဥပေဒကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားၾကတယ္။ အစပိုင္းတုန္းကေတာ့ ေ၀ါလ္ကာရဲ႕ ကမ္းလွမ္းခ်က္ကို အလြယ္တကူပဲ ဥပေဒျပဳ ျပဌာန္းႏုိင္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကပံုရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႕၀င္ ဒီမိုကရက္ေတြကေတာ့ ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းေနေလေတာ့ တစ္မဲအလိုနဲ႔ မဲမျပည့္ေတာ့ဘဲ ဥပေဒ မျပဳႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒီစာကုိ ေရးသားေနစဥ္မွာပဲ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔ အလုပ္ေတြ ရပ္တန္႔ထားရျပီး ျပည္နယ္ရဲ တပ္ဖြဲ႔၀င္ေတြဟာ ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္း ေနၾကတဲ့ ဥပေဒျပဳ အဖြဲ႔၀င္ေတြကို ေနရာအႏွံ႔မွာ ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ေနၾကတယ္။ နယူးဂ်ာစီက ခရစ္ခရစ္စတီး၊ အိုဟုိင္အိုက ဂၽြန္ကာစိ၊ အင္ဒီယားနာက မစ္ခ်္ဒန္နီယယ္နဲ႔ ဖေလာ္ရီဒါက ရစ္စေတာ့ အစရွိတဲ့ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒီ ရီပတ္ဘလစ္ကန္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရမွဴးမ်ားအတိုင္း ၀စ္ကိုဆင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးဟာလည္း ၀န္ထမ္းသမဂၢမ်ားရဲ႕ အင္အားပါ၀ါကို ေလ်ာ့ခ် ပစ္ခ်င္ေနတာပါ။ ျပည္နယ္တိုင္းမွာ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ဟာ တစ္ခုတည္းေသာ အၾကီးျမင့္ဆံုး က႑ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား သမဂၢကို ခ်ည့္နဲ႔ေအာင္လုပ္ခ်င္တာ။ ေက်ာင္းဆရာမ်ားဟာ ဆႏၵျပပြဲေတြမွာ ပါ၀င္လာတာေၾကာင့္ ၀စ္ကိုဆင္က ေက်ာင္း တဒါဇင္ေလာက္နဲ႔ မက္ဒီဆင္က အစိုးရ ေက်ာင္းေတြကို ပိတ္ထားလိုက္ရတယ္။ ျပည္နယ္ဟာ ဘတ္ဂ်တ္ လိုေငြျပေနလို႔ လစာေတြကို ေလ်ာ့ပစ္ရတာျဖစ္တယ္လို႔ ေ၀ါလ္ကာက ရွင္းျပေပမဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းေတြရဲ႕ ၀င္ေငြ အခြန္ေတြ က်ျပန္ေတာ့လည္း ရက္ရက္ေရာေရာကို ေလ်ာ့ခ် ပစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို ေက်ာင္းဆရာေတြက သိျမင္ထားပါတယ္။ မက္ဒီဆင္ျပည္နယ္က ဆႏၵျပမႈမ်ားဟာ တႏုိင္ငံလံုးမွာ ရွိတဲ့ ေက်ာင္းဆရာမ်ားရဲ႕ တႏုံ႔ႏုံ႔ ခံစားေနရတဲ့ အမ်က္ေဒါသကို ေဖါက္ခြဲျပလိုက္တာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ ႏွစ္တာ ကာလမွာ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္အကိုင္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို ထိပါး တိုက္ခိုက္ လာခဲ့တာေၾကာင့္ ေဒါသေတြ ၾကီးထြားလာျပီး စိတ္ဓါတ္ပိုင္း က်ဆင္းေန ခဲ့ၾကတယ္။ လူေျပာ သူေျပာမ်ားခဲ့တဲ့ “စူပါမင္းကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ျခင္း Waiting for Superman” ရုပ္ရွင္ကေန “ဆရာဆိုးေတြ” ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ရမွတ္ နည္းရတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို မသိမသာ၊ မရိုးမသား ေဖာ္က်ဴးျပလိုက္တယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္မွာ နယူးစ္၀ိခ္ မဂၢဇင္းၾကီးကလည္းပဲ အေမရိကန္ ပညာေရးကို ကယ္တယ္ဖို႔ အတြက္ ဆိုရင္ျဖင့္ ေက်ာင္းဆရာဆိုးေတြကို အလုပ္ ထုတ္ပစ္ရမယ္လို႔ ေရးသား ေဖာ္ျပခဲ့ျပန္တယ္။ ရို႕အုိင္လန္ အလယ္ပိုင္း ဒိစၾတိက ျမိဳ႕ငယ္ေလးရဲ႕ တစ္ခုတည္းေသာ အထက္တန္း ေက်ာင္းဆရာေတြ အားလံုးကို အာဏာပိုင္ေတြက အလုပ္ ထုတ္ပစ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ တစ္ႏုိင္ငံလံုးက ေက်ာင္း ဆရာေတြဟာ သတိေပးခ်က္ေတြနဲ႔ တုံ႔ျပန္ ၾကေတာ့တယ္။ ေက်ာင္းေလးရဲ႕ ၀န္ထမ္း တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကိုမွ စစ္ေဆးမႈေတြ မလုပ္ဘဲ အလုပ္ထုတ္ ပစ္တာကို ပညာေရး၀န္ၾကီး အာနဲဒန္ကန္နဲ႔ သမၼတ အိုဘားမားတို႔က ဒါဟာ သင့္ေတာ္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ကူးပဲလို႔ ေျပာလိုက္တဲ့အခါမွာ ေက်ာင္းဆရာထုၾကီးဟာ ေခါင္းေထာင္ ၾကည့္လာရတာပါ။ အိုဘားမားရဲ႕ “ထိပ္ဆံုးကို ေျပးတက္ၾကမယ္” အစီအစဥ္ကို အတင္း သြတ္သြင္းလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ်ားဟာ သရဲမရဲစီး ေဒါသူပုန္ ထၾကေတာ့တယ္။ အဓိက အခ်က္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ရမွတ္ကို ၾကည့္ျပီး ေက်ာင္းဆရာေတြကို အကဲျဖတ္ဖို႔ ျပည္နယ္ေတြကို အားေပးအားေျမွာက္ ျပဳထားလို႔ပါပဲ။ စစ္ေဆးမႈေတြမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ရလဒ္ေကာင္းျခင္း၊ ရမွတ္ နည္းျခင္းဆိုတာဟာ ေနာက္ခံ အေၾကာင္းရင္း မ်ားစြာ ရွိေနပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ရမွတ္ေတြ နိမ့္တဲ့အခါမွာ ေက်ာင္း ဆရာမ်ားကို မတရားသျဖင့္ အျပစ္ ပံုခ်ေတာ့တယ္လို႔ သူတို႔က ခံစားလိုက္ရျပီ။ မိဘမ်ားနဲ႔ ေက်ာင္းသား ကိုယ္တိုင္ရဲ႕ တာ၀န္ေတြနဲ႔ အေရးပါလွတဲ့ က႑ကိုေတာ့ ထည့္မတြက္ၾကေတာ့ဘူး။ ၾသဂုတ္လ ေလာ့အိန္ဂ်လိစ္ တုိင္းမ္စ္ သတင္းစာက ေက်ာင္းဆရာ ၆၀၀၀ ကို ေတာ္သူ၊ ညံ့သူဆိုျပီး အဆင့္ခြဲျခား သတ္မွတ္လိုက္တာရယ္ အြန္လုိင္းေပၚမွာ ရလဒ္ေတြကို တင္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ်ားရဲ႕ အမ်က္ေဒါသ မာန္မာနဟာ အထြတ္အထိပ္ကို ေရာက္ခဲ့ေတာ့တယ္။ စစ္ေဆးမႈ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားက ဒီလို အဆင့္ခြဲျခားမႈဟာ မတိက်၊ မေသခ်ာဘဲ ရွိႏုိင္သလို၊ စာရင္း မတည္ျငိမ္မႈလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုျပီး ေထာက္ျပၾကပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သတင္းစာၾကီးကေတာ့ သူတို႔ ရဲ႕ စစ္ေဆး ေလ့လာမႈဟာ အမွန္ပဲဆိုျပီး ရပ္တည္ခဲ့တယ္။ တခ်ိန္တည္းမွာလိုလို ေရွးရိုးစြဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားနဲ႔ ျမိဳ႕ေတာ္၀န္မ်ားဟာလည္း ဆရာမ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လူ႔အထက္တန္းလႊာမွာ ပါ၀င္ေနမႈေတြကို ဖ်က္သိမ္း ပစ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ အခ်ဳိ႕ျပည္နယ္မ်ား မွာေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမ်ားက စုစည္းျပီး ဆႏၵျပ ေတာင္းဆိုတဲ့ အခြင့္အေရး collective bargaining rights ကိုပါ ျဖဳတ္ပစ္ခ်င္ေနၾကျပီ။ သမဂၢမရွိတဲ့ ျပည္နယ္ေတြဟာ သမဂၢအားေကာင္းတဲ့ ျပည္နယ္မ်ားေလာက္ ရမွတ္ မျမင့္ၾကပါဘူး။ ေက်ာင္းဆရာမ်ား အခြင့္အေရးကို စုေပါင္း ေတာင္းဆိုႏုိင္တဲ့ သမဂၢအားေကာင္းတဲ့ မက္ဆာခ်ဴဆက္၊ ကြန္နတ္တီကတ္၊ နယူးဂ်ာစီ၊ ဗားေမာင့္နဲ႔ နယူးဟမ္ရိႈင္းယားျပည္နယ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားရဲ႕ ရလဒ္ေတြနဲ႔ ရမွတ္ေတြဟာ အျမင့္ဆံုးျဖစ္ေနတယ္။ ဆရာသမဂၢမ်ားဟာ ပညာေရး ဘ႑ာေငြကို တိုးျမွင့္ေပးဖို႔နဲ႔ စာသင္ခန္း အရြယ္အစားကို ေလ်ာ့ခ် ေပးဖို႔တို႔ကို တက္တက္ၾကြၾကြ ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲၾကပါတယ္။ ေလာ္ဘီ၀င္ၾကတယ္။ ေရွးရိုးစြဲ၀ါဒီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ား အေနနဲ႔ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ကို ျဖတ္ေတာက္ ေလ်ာ့ခ်ပစ္ခ်င္တဲ့ ဆႏၵကို ေျဖေလ်ာ့ ႏုိင္ဖို႔ရာပါ။ ဒီလိုလုပ္ျခင္းဟာ ပညာေရး ဘ႑ာေငြ ျဖတ္ေတာက္လိုက္တာကို အေကာင္းဆံုး ဆန္႔က်င္လိုက္တာပါပဲ။ ေက်ာင္းေတြကို ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးေတာ့လည္း တစ္တုိင္းျပည္လံုး သိပ္မၾကာေသးခင္က ေဒါသူပုန္ ထခဲ့ၾကတယ္။ ဘ႑ာေငြေတြ ေလ်ာ့ခ်ပစ္တာ၊ ဆရာေတြကို စိတ္ဓါတ္ ပ်က္ျပားေအာင္လုပ္တာ၊ ေကာလိပ္ ပညာေတာ္သင္ဆု ေလ်ာ့ခ်ပစ္တာနဲ႔ စာသင္ခန္း အရြယ္အစား ၾကီးမားလြန္း ေနတာေတြ ရွိေနေလေတာ့ ေက်ာင္းေတြကို တိုးတက္ေအာင္လုပ္ဖို႔ ဘယ့္ႏွယ္ေျပာရက္ပါလိမ့္လို႔ စဥ္းစားစရာပါ။ မက္ဒီဆင္က ျဖစ္ရပ္မွန္ကေတာ့ အဖြဲ႔၀င္မ်ားရဲ႕ အခြင့္အေရးကို ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ ကာကြယ္ရယူထားတဲ့ သမဂၢရဲ႕ ေအာင္ပြဲရယ္လို႔ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္အကိုင္အေပၚ ထိပါး တိုက္ခိုက္ ေနတာေတြကို စိတ္ပ်က္ေနတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေတြရဲ႕ သမိုင္းသာလွ်င္ ျဖစ္တယ္။ သီးသန္႔ စာေမးပြဲ မ်ားစြာကို က်ားကုတ္က်ားခဲ ေျဖဆို ေအာင္ျမင္ျပီး အမ်ဳိးသားဘုတ္အဖြဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳ လုိင္စင္ရ ေက်ာင္းဆရာ အုပ္စုၾကီးဟာ ဂ်ဳလိုင္လမွာ ၀ါရွင္တန္ ခ်ီတက္ပြဲကို စီစဥ္ေနပါတယ္။ မက္ဒီဆင္က ျဖစ္ရပ္ေတြကေတာ့ ဒီေက်ာင္းဆရာထုၾကီးရဲ႕ အေရအတြက္ကို တိုးပြားေစမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ေက်ာင္းဆရာေတြကို ေစာ္ကားပုတ္ခတ္၊ တုိက္ခိုက္ေနတာေတြ အရွိန္ျမႇင့္လာတာရယ္၊ အလုပ္အကိုင္ေတြကို ျဖဳတ္ပစ္တာေတြ တိုးလုပ္ေနတာေတြရယ္ေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားနဲ႔ ေထာက္ခံသူမ်ားရဲ႕ ဆႏၵျပပြဲေတြ ပိုမ်ား လာပါလိမ့္မယ္။ ၀စ္ကိုဆင္ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔ကုိ ရပ္တန္႔ လိုက္ႏုိင္တာမ်ဳိးေတြလည္း ပိုလုပ္ လာၾကပါလိမ့္မယ္။ သိန္းႏိုင္ (ေရးသားသူ ဒိုင္ယန္ရာဗစ္ဟာ ပညာေရးသမုိင္း ပညာရွင္ တစ္ဦးျဖစ္ျပီး အေရာင္းရဆံုး စာအုပ္ျဖစ္တဲ့ “မဟာအေမရိကန္ ေက်ာင္းစနစ္ ရွင္သန္မႈနဲ႔ ေသဆံုးမႈ - စစ္ေဆးျခင္းနဲ႔ ေရြးခ်ယ္ျခင္းေတြဟာ ပညာေရးကို တိုက္စားဖ်က္ဆီးေနပံု” စာအုပ္ကို ျပဳစုခဲ့တယ္။) Source: CNN
Monday, April 11, 2011
ေက်ာင္းဆရာမာန္ ရွခံထိတဲ့အခါ
Posted by ျမန္မာေက်ာင္းဆရာ at 6:46 AM
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment